Tuesday 22 May 2012

kalau ada hargai, kalau takde susah

Salam,

Hati manusia memang susah untuk kita fahami.. baikpun sahabat yang rapat, baikpun kenalan jauh, baikpun saudara dekat.. adakah kita mengambil inisiatif untuk memahami sesuatu situasi.. misalnya, minat sahabat kita?  apa yang sahabat kita suka?  tak semua orang akan peka benda-benda ni semua.. bak kata pepatah kawan ketawa mudah dicari, kawan menangis jauh sekali.. jujur la dikatakan memang pun.. sometimes we have a problem, but our friends didn't know bout it. and didn't want to understand bout it.. sometimes they can be like 'whatever'  or 'problem ko apa aku kisah' and we just like ...   so pity right if we have friends like that.. ada juga  sahabat yang selalu pentingkan diri.. tak ambil tahu pun dengan perasaan sahabatnya.. yang dia tahu hanya keseronokan dia dan bergembira tanpa menghiraukan kesedihan sahabatnya yang lain..  really feel like jangan hanya senyum kalau terlibat dalam sesuatu masalah.. tak salah kita bertanya dengan sahabat kita, apa masalah dia.. selesaikan masalah.. bukan membabitkan orang lain.. 


my advisor syro


seriously, i'm very appreciate my lovely friends.. she's Syro a.k.a Syahira.. friend with her from my age 6years old.. maybe you'll tak percaya kan.. saya tak tipu.. dia lah kawan saya yang sangat-sangat rapat dengan saya.. semua masalah yang saya hadapi, pasti saya akan cerita dengan dia.. family problem ke, couple problem ke, friends problem ke.. pasti dia akan dengar masalah saya.. even dia busy macam mana pun.. dia sentiasa berada di sampaing saya..pasti akan dengar semua bebelan saya.. just want to say.. susah betul nak dapat sahabat yang betul-betul boleh faham kita.. kalau ada jumpa pun bukan semua dia boleh terima.. so we must appreciate our friends.. 

wasalam..

No comments:

Post a Comment