Thursday 10 May 2012

detik-detik terakhir sem 2..

As salam..

Sekarang ni memang musim lawak ke der dengan super spontan.. Habis sume ayat masing-masing dok hafal.. 'hari ini saya bebas'  'last paper'  'jangan buli la' dan banyak lagi la.. Lucu je bila dengar kawan-kawan sekeliling dok guna ayat-ayat dari lawak ke der.. Sweet gitu. Sometimes boleh buat orang stress gelak..And sometimes joking is good for our life.. 

Nape detik-detik terakhir sem 2.. Nape tak detik-detik terawal atau detik-detik pertengahan.. Kalau diikutkan pertengahan pun boleh juga.. Tapi lebih sesuai kalau guna terakhir.. Biar kesedaran tu datang dalam diri(khas buat diri sendiri).. Jangan nak tunggu saat-saat akhir baru nak sedar.. Lets study early and make effort to ourselves.. Nape pulak tulis macam ni kan.. Sometimes kita tak sedar yang kita start terleka dengan keadaan disekeliling kita.. Study pun macam tak study je.. So disebabkan final bakal menjelma dan sebelum betul-betul menjelma kita seharusnya buka langkah.. Study semula semua yang kita belajar untuk sem ni.. Jangan dok mengular je. Jangan bagi alasan banyak trip, program, kem dsb.. Study tetap Study.. Even semua aktiviti tu sedang menunggu dan sedang beratur di depan kita pelajaran juga harus diutamakan.. Nak kejar DL.. JOM kawan-kawan.. study..kekalkan momentum yang ada dan try naikkan lagi pointer.. insyaallah.. 

Travel sudah..makan-makan sudah..shopping sudah..dan tiba masanya untuk kita tumpu pada pelajaran pula.. kembali kepada niat asal kita belajar untuk _ _ _ ...

p/s: Kalau dia hadir untuk rosakkan persahabatan yang telah terjalin.. saya lebih rela memilih persahabatan dari dia..maaf kalau awak sentap dengan saya.. bukan saya yang mulakan.. tapi dia..  

wasalam..


No comments:

Post a Comment