Wednesday 30 May 2012

As Salam..

Sesungguhnya aku tak kuat untuk menghadapi dugaan-Mu ini Ya Allah..
Jauhkanlah kami dari ujian ini Ya Allah..
Ia nya sangat besar bagi diriku yang kerdil ini Ya Allah..
Sesungguhnya aku tak sekuat dulu lagi..
Semakin rapuh diri ni Ya Allah..
Aku tak mampu nak berdiri lagi..
Hanya dengan doa dan sujudku sahaja aku dapat bertahan dengan bebanan ini Ya Allah..
Bantu lah hamba-Mu ini Ya Allah..
Sesungguhnya aku bukan diri aku lagi Ya Allah..
Sengsara mereka merupakann sengsara diriku juga...
Berikanlah perlindungan-Mu kepada kami Ya Allah..
Payungilah kami dari segala anasir jahat..
Kami pohon pada-Mu Ya Allah..
Tiada yang lain kami pinta selain dari-Mu..
Hanya diri-Mu yang seagung-agungnya Ya Allah..

Amin..

p/s: tak kuat nak hadapi nya lagi.. kuat kan diri demi keluarga yang tersayang.. Berikanlah senyuman yang manis buat mereka supaya mereka kuat hadapi segalanya.. Berapa banyak harus aku hadapi untuk keluar dari segalanya.. Berapa banyak harus air mata ini di buang lagi.. Berapa banyak harus tisu digunakan untuk diriku hapuskan segala deraian air mata.. Berapa banyak masa yang diperlukan untuk aku lupakan segala masalah.. berapa banyak masa yang perlu aku peruntukan untuk selesaikan semuanya.. Tak kuat diri ini untuk hadapi semua nya lagi.. walaupun senyuman diberikan tatkala hati menangis dalam sendu..


Wasalam..

No comments:

Post a Comment