Sunday 27 May 2012

Kalau masa boleh diputarkan

As salam..
Hye to readers,

Bismillahirahmanirahim


Detik ke detik.. 
Saat ke saat..
Jam ke jam.. 
Hari ke hari.. 
Selagi bernyawa hargailah masa yang ada.. 
Jangan bila dah terhenti anda menyesali segalanya..


Kalau kita tengok masa akan bergerak dan tak mungkin akan berhenti right... Kalau masa boleh diputarkan.. mesti korang nak macam-macam perkara diubah right.. same to me...kalau masa boleh boleh diputar seperti alat dalam poket doraemon, saya nak sangat ubah segalanya..Bak kata seorang sahabat, kalau masa boleh diputarkan, b*** pun boleh terbang...




Kalau selama persahabatan selama ini buat anda tak selesa dengan saya dan sering sakit hati dengan apa yang saya buat.. Kalau boleh saya taknak kenal lansung anda..Almaklum tak semua orang boleh terima perangai kita kan..Tak semua orang kita boleh puas kan hati nya.. Maaf kalau andai kata selama ini sikap saya buat anda jelik.. Sejujurnya apa yang saya boleh katakan.. Anda banyak berubah.. Sebelum ni anda seorang yang sangat-sangat ceria.. Sejak anda dengan dia anda lansung berubah.. Ingat tak yang saya pernah cakap dulu "kalau ko dengan dia aku taknak ko jadi macam pasangan tu..Lupa member sume.. Asyik berkepit je..pastu member dekat belakang ko lupakan" ... Jujur ye saya cakap.. Dekat semua member saya cakap benda yang sama.. Saya bahagia bila tengok sahabat-sahabat saya bahagia dengan pasangan masing-masing, tapi satu je saya minta.. Jangan leka dengan sesuatu perhubungan selagi belum sah.. Then jangan lupa member..That the important thing..




Tapi realitinya anda berubah 100%.. adakah anda tahu yang sahabat anda sangat kecil hati dengan anda.. Sangat-sangat kecil hati.. Cuma saya hanya berdiamkan diri.. Sejujurnya, tersangat banyak benda atau perkara yang telah anda buat menyebabkan saya sangat-sangat berkecil hati..Tapi saya senyap kan.. Saya tahu anda dalam dilema dan banyak masalah.. Tipulah kalau saya cakap, saya tak ambil berat pasal anda.. Sebagai seorang kakak, saya sangat ambil berat tentang adik-adik saya cuma saya tak tunjukkan.. Saya memang jenis pendam segalanya.. Kadang-kadang perasaan risau tu sangat menguasai tapi akal akan cuba sangkal cakap 'think positive yana'..sebab takut sangat bad thing happened.. but.. so sad.. i think u don't know bout it.. 

Kalau anda kata anda ada masalah.. Saya lagi ada masalah yang sangat besar..Okey dekat sini saya nak highlight kan.. Saya lagi ada banyak masalah.. Perlu ke anda nak tunjukkan masalah anda sehingga menganggu kehidupan harian anda.. Perlu ke???  Menganggu pembelajaran semua??? Sebagai seorang kakak saya tak nak adik saya leka dan lalai.. Masalah yang saya hadapi semua dari dalaman.. maksud saya masalah yang datang dari pertalian darah sendiri.. Family prob.. tapi saya senyap je kan.. Nampak kan saya suka huhahuha dan gelak ketawa dengan orang sekeliling saya, tapi hati saya..dalaman saya anda faham ke???  Tahukah anda saya menangis hampir tiap hari.. Tahukah anda, saya stress tiap hari.. Banyak benda yang saya fikirkan.. Cuma realiti nya saya tangani dengan ketawa.. bergembira buat kan hati yang gundah jadi riang walaupun seketika.. Tak perlu untuk saya tunjukkan kerisauan saya sebab ia akan menjejaskan mood saya dalam menimba ilmu..





Kalau jalan penyelesaian dengan menjauhkan diri adalah yang terbaik.. Okey.. Saya akan jauhkan diri saya dari anda.. Bersahabat itu masih ye.. Tapi untuk meluahkan segalanya saya lebih prefer tutup mulut saya dari berkata-kata dengan anda sebab saya takut anda makin kecil hati dengan saya.. Lagipun anda sudah berjumpa dengan sahabat yang sangat-sangat faham anda..Saya ni tak faham anda sebab tu anda menjauhkan diri dari saya..




Maaf sekali lagi jika saya banyak buat hati anda terluka..Moga berbahagia hendaknya..Jangan toleh kebelakang lagi ye sayang.. Hargai dia yang ada depan mata anda..Insyaallah dia jodoh anda..Banyakkan berdoa kepada-Nya.. Semoga dipermudahkan urusan didunia dan akhirat kelak..Sebagai kakak yang lebih tua dari anda dan pasangan anda, saya mendoakan supaya hubungan kalian kekal selamanya..Jagalah hubungan ini seperti mana anda jaga maruah diri anda dan keluarga anda..

Belajar rajin-rajin..Jangan ponteng kelas(jangan marah.niat baik sangat2)...Kalau kita gagal tapi dah berusaha sebaik yang mungkin it's okay klau kita down.. Tapi klau down lebih2, tapi usaha tiada, takguna nak menangis.. Sembahyang jangan tinggal dik.. Marilah kita sama-sama saling mengingati tentang solat..Walaupun kubur asing-asing, tapi sebagai umat-Nya, terdetik dihati untuk saling ingat mengingati antara satu sama lain untuk kebaikan bersama-sama...InsyaAllah..

Goodluck for the coming final ye sayang.. Sayang semua.. Jangan ambil hati dengan luahan yang diatas ye.. Luahan ini juga untuk si kaki bebel(penulis blog).. Peringatan supaya tidak jauh dari-Nya..


Wasalam..
Maaf jika luahan kali ini tersangat la panjang..



1 comment: