Friday 25 May 2012

ekspresi

Salam..

Otak sedang mula bekerja memikirkan topik atau tajuk yang hendak digunakan bagi memulakan report assignment. Owh, sayang tolong memberi kerjasama anda untuk memudahkan kerja tuan mu ini.. Sambil makan Mandarin Peel jari memulakan rentak dengan menaip segala ayat untuk dimuntahkan di dalam ruangan bebelan ini.. Tetiba teringat tentang ekspresi muka dimana dapat mengambarkan keadaan seseorang.. 



 Marah!!!

Mesti lah kita tahu kalau orang itu sedang marah hanya dengan melihat ekspresi muka je..Kalau marah mesti kita nampak muka orang tu macam bengang dan bengis je.. Walaubagaimanapun, kadang-kadang ekspresi yang ditunjukkan tak sama dengan apa orang itu rasa. Misalnya, muka orang tu garang.. Adakalanya adakah anda tahu muka orang itu sebenarnya memang begitu.. Mana lah kita tahu kan yang sebenarnya orang itu tengah gembira sesangat.. So jangan tuduh-tuduh orang tu you.. Tak baik.. Kita kena kenal dengan orang itu baru kita tahu dia yang bagaimana k..




Senyum seperti ini..Tapi jangan senyum lebih-lebih..

Kalau orang tu happy, mesti kita nampak orang itu senyum je.. Habis semua gigi orang tu kita nampak bila dia happy sangat-sangat. Segala perbuatan nampak halus je.. Yelah tengah bahagia.. Lebih-lebih kalau orang tu dapat tahu dia ada peminat setia.. Almaklum lah, tak pernah ada, tetiba pulak ada yang muncul kan diri.. Tak terkejut.. habis sepanjang hari lebar je senyum.. kuikui.. sampai tak nampak sahabat sekeliling dok perhati je.. jangan lebih-lebih you.. Malu taw..





sedih dengan mata yang bulat dan bercahaya..

Kalau sedih kita mesti nampak ekspresi muka orang itu suram.. Macam kucing minta makan.. Kan kalau kita perasan(tak tahu lah anda perasan ke tak..) sebagai pelanggan yang setia dengan kedai makan kat luar(terpaksa sebab student lagi..xde dapur) mesti kita nampak muka-muka kesian minta makan.. time-time camni lah hati tersentuh.. Ala janganlah you.. I nak makan ni.. Takmo Takmo.. takmo buat muka sedih tu.. Sayu I tengok you.. dengan muka tak bersalah, dia buat lagi muka sedih minta makan tu.. Nak tak nak, kita bagi je lah.. Kalau orang sedih tak salah kita nak comfort kan dia.. Bukan bagi dia lagi down k.. 

Dari ekspresi muka-muka tersebut, timbul la macam-macam conclusion kan.. jangan cepat buat spekulasi terhadap orang itu.. nanti banyak salah faham..

p/s: Btw, saya suka kucing.. Rindu kucing yang ada kat rumah.. Jom balik rumah..

 Wasalam..


No comments:

Post a Comment