Thursday 12 January 2012

SAHABAT FAHAM SAYA ATAU SAYA FAHAM SAHABAT

sahabat selalu bertanya 'ko dah ada bf'?
sahabat selalu bertanya 'kenapa ko kurus sangat'?
sahabat selalu bertanya 'kenapa ko garang sangat'?
sahabat selalu bertanya 'kenapa muka ko serius sangat'?
sahabat akan bertanya macam-macam la..
adakah sahabat itu memahami..
adakah sahabat itu mengetahui..
adakah sahabat itu mengambil berat..
adakah sahabat itu memerli..

'ko dah ada bf'
=> belum.. nape.. saya tak desperate sangat nak ada bf.. i mean bukan la saya memilih. tapi saya jenis malas nak memberatkan kepala.. saya tak mesra orang sangat melainkan orang yang saya dah kenal betul.. (sorry).. saya hanya berserah kepaa takdir dan jodoh.. saya hanya berharap jodoh itu datang dengan hati yang ikhlas bukan untuk mempermainkan.. niat yang suci dan baik..

'kenapa ko kurus sangat'
=> ada saya menyusahkan sahabat.. sahabat tengok saya kuat makan jugak kan.. asyik nak mengunyah je an.. tapi still badan tak naik-naik.. kenapa saya nak susahkan hati.. janji saya sihat.. kalau badan berisi tapi asyik sakit tu lagi susah.. at least saya kurus tapi antibodi saya kuat.. alhamdulillah la setakat ni saya jarang sakit.. maybe itu satu kelebihan saya.. then jangan ingat saya kurus saya tak larat wat keje berat.. saya suka lasak..  :D

'kenapa ko garang sangat'
=> ye ke saya garang.. haha.. maybe yep.. sorry la kalau saya pernah termarah sahabat an..tapi an, sahabat yang rapat dengan saya dorang tahu saya macam mana.. susah nak tengok saya marah kalau saya dengan sahabat yang memahami.. korang akan tengok diri saya yang lain sebenarnya.. saya yang kuat mengusik, saya yang asyik ketawa.. memang situasi tu akan berlaku pada saya bila saya dengan mereka.. sahabat yang paling saya sayang dan sangat memahami susah senang serta masalah saya.. sahabat ada juga cakap ayat yang sahabat tak sedar telah menguris hati orang lain..'nanti mesti tak ada laki nak dekat kat ko sebab ko garang sangat'  saya senyap dan senyum je.. ada sahabat ambil tahu apa perasaan saya bila sahabat cakap macam tu.. andai kata saya tak jumpa jodoh saya kat dunia pasti di akhirat kelak saya jumpa jodoh yang telah ditetapkan buat saya..buat apa saya mencari bf kalau saya tak dapat nak jaga hati orang dan orang tak jaga hati saya.. maaf saya katakan.. 

'kenapa muka ko serius sangat'
=> pe masalah sahabat kalau muka saya serius.. kalau yang maha berkuasa dah buat muka saya macam ni.. takkan korang nak saya operate muka saya.. ubah.. saya jenis terima segalanya sebab saya tak suka mengubah ciptaan nya.. saya bersyukur sangat-sangat.. tak perlu nak cucuk tang sini.. tak perlu nak cucuk tang sana.. tak perlu nak operate sana sini.. sentiasa bersyukur nikmat yang dikurniakan..



Allah s.w.t sentiasa bersama umatnya.. saya tak perfect tapi saya cuba menjadi yang terbaik.. insyallah akan jadi yang lagi baik.. maaf kalau bila saya dengan sahabat-sahabat saya senyap je.. saya tak bercakap..bukan niat saya nak menyombong ataupun tidak.. tapi saya akan senyap bila saya tak tahu nak cakap apa.. saya bukan jenis nak 'huhahuha' dengan orang sesuka hati sebab saya takut terguriskan hati orang sebab tu saya memilih untuk menjadi pendiam..perubahan ketara pada diri saya bila saya berjumpa dengan sahabat-sahabat yang sekepala dengan saya.. yang selalu dengan saya sejak dari dulu.. yang selalu bagi nasihat dekat saya.. yang selalu naik kan semangat saya bila saya jatuh.. yang selalu berada disamping saya walaupun mereka jauh.. sahabat yang susah saya nak jumpa sekarang.. alhamdulillah Allah s.w.t kurniakan saya sahabat-sahabat yang cukup baik bagi saya.. REALLY MISS YOU GUYS BABE.. TIME GOES AROUND BUT YOU'LL STILL IN MY MIND.. MEMORIES OF US MAKE ME CRY, SMILE AND SOMETIMES LAUGHING.. MOGA URUSAN KORANG DIPERMUDAHKAN DI DUNIA DAN AKHIRAT KELAK.. AMIN.....

4 comments:

  1. btul2 .... we just need to be ourselves

    ReplyDelete
  2. be strong eaaa..
    rindu betul kat korang :'(

    ReplyDelete
  3. haidan:> thanks.. i'll try my best in here... you too kay.. be strong.. don't give them a change to bullied you..

    ReplyDelete
  4. feyymaa:> ya i'll try to be strong and strong..serious aku cuti t kita jpe...

    ReplyDelete