Wednesday 20 February 2013

Sakit yang tak terduga dan tak dirancang



Assalamualaikum w.b.t.

Menghabiskan sisa-sisa cuti yang berbaki 10 hari dengan duduk rumah sahaja. Walhal member-member semua dah start semester baru seminggu/dua minggu yang lepas. UiTM je lewat sikit sebab kami cuti pun lewat dari IPT yang lain. Rezeki di UiTM kan. Seharusnya kita bersyukur sebab masih dapat menyambung pelajaran sedangkan segelintir lagi umat diluar sana tidak dapat sambung belajar.

Kalau tengok orang mengerang sakit mesti macam tertanya-tanya sakit sangat ke sampai mengerang begitu sekali. Jangan sesekali kita minta nak rasa sakit tu sebab mana ada penyakit yang tak sakit. Sakit juga datang tanpa kita duga dan tanpa kita rancang.

Pernah tak rasa bila korang nak rukuk dalam solat tetiba rasa sakit sangat dekat belakang bahagian pinggang. Bila gerak sikit sakit dia jangan cakaplah. Boleh mengerang juga lah. Tapi sebab dalam solat kita tahan dan senyap je lah bila sakit. Lepas tu bila baring nak alih badan ke kiri atau ke kanan sikit bukan mengiring tau tapi dah rasa sakit dia mencucuk-cucuk. And now I feel it. Ini kali kedua kena serang sakit begini. Kalah orang pregnant sakit belakang. Sampai member suruh pergi buat check up. Nak tunggu dua/tiga hari dulu. Kalau tak okay juga baru pergu buat check up. Kalau jumaat ni tak sakit lagi tak payah pergi.

Allah itu maha mengetahui apa yang kita rasa. Itu hanya sebahagian ujian yang DIA turunkan pada kita supaya sentiasa muhasabah diri dan dekatkan diri dengan DIA.

Take care yourself. 
Badan kita hanya tumpangan roh kita buat sementara sahaja. 
Kelak ia akan kembali menyembah bumi jua.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment