Thursday 21 February 2013

Apa tu Iluminati?


Assalamualaikum w.b.t.

Jiwa yang tenang boleh membantu perjalanan harian. Alhamdulillah. Basahkan lidah kita dengan zikrullah. InsyaAllah. Ketenangan itu akan menemani diri kita. 

Pernah dengar tak apa itu iluminati. Actually saya masih lagi baru dengan perkara ini. Tahun lepas merupakan segala pembongkaran tentang iluminati dalam hidup saya. Maksudnya, tahun lepas baru saya tahu apa itu iluminati. Itupun ada sorang kakak yang tiba-tiba ajak saya tengok one video ni. Mula-mula macam eh apa ni. Lepas tu kami tonton dari first video sampailah kami faham pergerakan sebenar kumpulan ini. 

Dengan apa yang dapat saya fahamkan dari apa yang saya lihat melalui video tersebut  kumpulan ini merupakan satu pergerakan dimana ianya ada kaitan dengan freemanson. Freemanson mesti tahu kan apa tu.  Satu kumpulan yang bertindak mahu menghancurkan islam tanpa kita sedar. Video yang saya lihat tu pun berkaitan juga denagn firaun dan juga yahudi yang memang tak boleh nak terima islam.

Ada juga lagu dan artis barat yang terlibat dengan kumpulan iluminati ni. Sebab tu kita seharusnya sedar, lagu yang adakalanya kita ikut nyanyi mempunyai maksud yang tersendiri. Kalau kita betul-betul hayati dan fahamkan maksud dia, insyaAllah kita pasti akan tahu agenda mereka disebalik lagu yang mereka dendang itu.

Perasan tak lagu LUCIFER dari kumpulan SHINee. Kalau peminat KPOP confirm dorang tahu lah lagu ni. Buat umat islam yang minat sangat lagu LUCIFER ni korang sedar tak apa maksud LUCIFER tu. Kalau rasa dah tahu apa itu lucifer henti-hentilah nyanyi lagu ni. Bagi yang tak tahu apa itu lucifer tolonglah pergi cari apa tu maksud dia. Kalau tajuk lagu pun dah tak elok ini kan lagu yang didendangkan. Tak baik untuk kita yang beragama islam ni. Boleh menggelapkan hati. 

Kita nak minat dengan sesuatu artis tu tak salah kot, tapi jangan lah sampai terlalu taksub.
Selamat mencari dan memahami.

Wassalam


No comments:

Post a Comment