Monday 6 August 2012

Malu dengan awak..


As Salam..

Manusia kini tiada segan silu dengan orang keliling.. Saya malu dengan orang islam yang lansung tiada perasaan malu atau segan. Kadang-kadang rasa macam nak bagi penampar sebiji atau tazkirah yang panjang-panjang supaya manusia ni sedar diri. 

Hello cik abang, awak sedar tak ni bulan ramadhan.. Kalau bulan ramadhan, kita sebagai umat islam adalah diwajibkan untuk menunaikan rukun islam.. Ni mesti kes tak lepas PAI masa sekolah kan.. Entah-entah sekolah pun tak pergi.. Selamba badak awak je makan depan orang.. Pastu boleh pulak nak tunjuk yang awak makan depan orang.. Memang lah kubur masing-masing, tapi tolonglah hormat bulan yang mulia ni.. Memang lansung tiada kesedaran dalam diri. 

Kalau bab menggatal nak ada girlfriend bukan main lagi.. Tengok member ada awek, awak pun nak jugak.. Mulalah miang keladi.. Boleh cair tahi telinga dengar ayat-ayat jiwang tu.. Tapi bab yang wajib hancur.. Kalau diri sendiri pun tak betul, jangan sibuk nak menggatal.. Betulkan diri tu terlebih dahulu.. Berdiri dan bergerak dilandasan yang betul barulah orang respect. Islam itu mudah.. 

Kenapa kita yang nak rumitkan.. Tunaikan yang wajib insyaAllah hidup kita mendapat keberkatan. Wahai umat islam diluar sana, sedar-sedarkanlah diri anda. Jangan asyik sangat dengan keseronokan di dunia tapi leka dengan tanggungjawab kita sebagai umat islam yang perlu menunaikan segala kewajipan..

Kecewa..Malu..

Wassalam..



No comments:

Post a Comment