Friday 31 August 2012

Hidup Ini Penuh Dengan Pelbagai Ujian

As Salam..

Woah.. Panjang nya tajuk entry. Takde lagi panjang ke.. Gluppss.. Buat masa ini tajuk macam ni lah panjang nye.. Nak lagi panjang tunggu la next next next entry eh..hee.. Awat tetiba cakap pasal ujian.. Nak pergi amek ujian ka?  Dok eh.. Semalam ada la berbalas komen dengan classmate.. Then tetiba dia cakap dia tak beli lagi tiket nak balik Melaka.. Dia cakap banyak masalah yang timbul kalau dia balik Melaka sekarang.. Awat ni?  Then as a member and merangkap adik gitu just cakap banyak berdoa and berusaha.. 

Hidup kita ni tak lari dari masalah ataupun ujian..Tak kira lah masalah kecil ataupun besar.. Kita yang selalu kena cuba mencari jalan penyelesaian. Kalau hidup ni sentiasa smooth je ala tak terasa la nikmat nye kan.. hukhuk..

Tipulah kalau saya cakap saya tak pernah putus asa dengan masalah atau ujian yang datang.. Banyak kali kot putus asa.. Macam-macam dok fikir kat kepala otak ni sebenarnya bila menghadapi ujian.. Tapi last2 berdoa banyak2 dan try to thinking in positive way.. Ada hikmah disebalik ujian yang kita hadapi.. Ujian itu kadang-kadang menguji tahap kesabaran kita. Dari situ kita dapat membaiki diri kita..

Mendoakan yang terbaik buat sahabat andai yang berada dalam kesusahan.. Jangan putus asa.. (PERINGATAN BUAT DIRI JUGA)

Wassalam..


No comments:

Post a Comment