Tuesday 16 December 2014

Kerana dia adik, aku kakak

Tinggal berdua ni seronok bila kau masing-masing satu kepala.
Gaduh gelak semua sama.
Tak rumit keadaan.
Tak runsing.
Apa-apa buat semua sama. 

Gaduh kejap sebab kita sama.
Gelak kejap sebab kita sama.
Gurau kejap sebab kita sama.
Pukul kejap sebab kita sama.
Dia pukul sekali aku pukul double triple.
Sampai muka bengang.
Bila dia merungut aku kata aku kan kakak. 
Masalah tinggal belakang.
Buat-buat pekak sama.
Buat-buat bodoh sama.
Buat-buat tak tahu sama.
Buat-buat malas memang SEJIBIK sama.
Nangis pun sama-sama pendam.
Tangisan dalam senyuman?
Tapi dia double malas.
Tambah-tambah kalau bab masak.
Pokok pangkal semua sama.
Jarak umur bukan dekat.
7 tahun. But still semua sama.
Cuma dia adik, aku kakak.
Dia sedara tak kenal, aku sedara kenal.
Dia senyap, aku kepoh (dulu), sekarang bisu.
Aku dulu baik baik jahat.
Dia memang nerd.
Nerd-nerd dia pun kaki ponteng.
Aku susah ponteng.
Dia muka lain, sampai orang tanya. 
Kita jawab dia anak angkat. Dalam gurauan itu pasti.
Apa aku tak suka, dia pun tak suka.
So, apa-apa dia adik aku kakak. *hahahaha (gelak kejam).
Kita dua je MAYBE tak buat ayah pening.
Kita dua je pandai buat trick.
Kita dua je pandai bodek.
Sebab kita anak ayah.
Sebab kita ikuit cakap ayah.
Sebab kita dua je bagi telinga dekat ayah.
Tapi bila ayah bebel pasal orang lain kita dua cepat lari.
Tutup telinga sebab malas nak dengar kalau benda tu bukan pasal kita.
Damn.
Stupid people always make problem.
Too much.
Kita dua pun penat. Penat layan.
Segala impian, segala harapan, segala dugaan.
Kita selalu hadap.
Walaupun takde kena mengena.

Kerana dia adik, aku kakak,

No comments:

Post a Comment