Monday 3 November 2014

Traumatized

Holla,

I dont know if anyone has traumatized for certain thing. But me YES. Actually, banyak benda yang aku takut sampai tak tahu macam mana nak handle sedangkan orang lain relax je. How to handle it. I try slow2 but still cant handle it.

First,
Aku paling trauma dengan mesin kelapa. Funny kan. But its the truth. Dulu aku memang pro habis la. Mak aku dulu meniaga kelapa tapi jual dengan jiran jiran je. Sebab malas nak ke kedai. So bila jiran ring ring nak kelapa sebiji ke or lebih, aku pun zuuppp la hilang terus p mesin. Sampai la satu masa tu masa ni dekat kampung and paling seronok nak raya pulak. Mesin la kelapa untuk masak rendang. Mesin punya mesin, dengan jari2 sendiri aku sagat. Dapat pulak mata mesin tu baru tukar memang tajam gila. Yes jari aku luka teruk bukan satu jari pula tu kena sagat. Azab dia time tu tak boleh gun tangan. Lepas tu memang terus tak berani dekat dengan mesin. Bila dengar bunyi je terngiang ngiang kat telinga siap terimbau kena sagat. La ni dengar bunyi okay da cuma kadang2 tu la teringat. But still tak boleh dekat dan mesin kelapa sendiri.


Second,
First time aku naik motor masa form 2. Time tu malam raya. Sebab kampung mak ayah aku sebelah2 je. So memang tiap2 tahun balik belah mak dulu. Malam raya tu nak la menjengah belah ayah. Naik la motor sebab yg nak p aku dengan ayah je. Dia pun ajar aku bawa. Memang tak lama tu berani gila la bawa motor. Kira dah terror. Sampai la satu hari tu aku p accident motor lepas hantar adik aku p sekolah. Memang nasib tak kena tibai je. Start je lepas accident no more motor. Ngeri. Trauma dengan jalan2 besar. Bila masuk tingkatan 6. Bapak aku paksa aku amek lesen sebab dia malas nak hantar dengan kutip aku dari sekolah. Ye la. Sebab dia keje ikut shift. Agak susah la nak lari keluar amek aku kat rumah subuh2 hantar sekolah sume. Bila dah ada motor sendiri memang terus hilang trauma sebab beranikan diri. But still sometimes kalau naik dengan orang aku takut sampai kaki tu rasa nak tekan brake. But kalau bawa sendiri tak heran pun.


Third, 
Aku takut naik kereta dengan orang yang bawa macam orang mabuk dengan orang yang suka follow kereta depan dekat2 macam nak cium buntut kereta. Sampai rasa aku nak tekan brake kuat2. Damn. Aku tak tahu kenapa dengan diri aku sangat berhati2. Tapi kalau duduk seat belakang aku tak heran kalau org bawa laju. Cuma duduk depan la aku sangat sangat TAKUT.


Forth,
......

Fifth,
.....

Sixth,
...

And so on.

Sangat banyak sebenarnya tapi yang banyak tu tak mampu nak senaraikan sebab banyak sebab.
Aku admit aku sangat pengecut.

No comments:

Post a Comment