Monday 3 November 2014

old skool+fav subject

Holla,

Apa yang kita suka dan apa yang kita tak suka masa zaman sekolah. I mean subjek, or whatever yang buat korang rasa seronok or not sampai teringat ingat dan tak boleh lupakan. Hidup aku agak kucar kacir masa zaman sekolah sebab form1-2 dengan form3-5 aku sekolah dekat dua sekolah yang berbeza. I dont know why aku decide pindah dari DUHA. Padahal that skool memang bagi aku gempak walaupun sekolah baru. 

Okay, actually aku asal bukan sekolah DUHA. Aku sekolah dekat SJ@SerembanJaya untuk dua minggu(tak sampai 2minggu pun) masa awal form 1. Then dapat surat tawaran dari DUHA dan bapak aku decide untuk transfer aku ke sana. Well, bila masuk awal2 agak alone sebab tak kenal sape2. Dan tinggal dekat asrama. First time separate dengan parent. Tapi lama2 seronok sebab ramai2 kawan. Aktif tak aktif la dekat sana. Benda or subjek paling aku suka masa zaman DUHA adalah PJ. Time riadah main bola tampar, bola jaring dan sukan paling lasak aku main before pindah baseball. Hampir nak join wakil sekolah. But stupid me sebab decide pindah. Maybe sebab tak matang masa tu. 

Zaman form3 zaman paling ngeri sebab aku pindah masuk kelas yang in the middle. Bukan depan bukan belakang. Form 4 je, terus lompat masuk kelas kedua sampai budak2 batch aku terkejut sebab aku satu2 budak kelas hampir nak hujung masuk kelas sains tulen. Tak riak but its me. Memang dari sekolah rendah aku dah biasa kelas depan2. Sebab aku dah dilatih dan selalu rasa tercabar dengan sepupu sepupu yang memang bijak. Usaha sampai boleh, tapi kalau dah tak mampu tawakal. Form4 memang zaman paling seronok sebab time ni lah aku dapat kenal dengan The Bengongs dan sampai sekarang rapat. Apa2 selalu dengan TheB. Balik kepada suka tak suka. Masuk SJ balik, subjek paling aku benci adalah subjek PJ. Yes subjek paling aku suka dekat DUHA aku benci dekat SJ. Mungkin sebab faktor sekolah ni sekolah just aktif olahraga. Dah aku jadi down. Tambah pulak masa form3 masuk kelas yang budak2 dia dah start nakal2.

I still miss DUHA. Sampai masa form 5, bapak sedara aku ajak pindah sana balik sebab dia jadi pengetua dekat sana. Tapi hati aku tak tergerak nak pindah. Maybe sebab aku dah rapat dengan TheB. Keputusan yang dah buat takkan patah balik. That me. Life is life. Just enjoy your life. Tak perlu mengundur. Sebab ada hikmah sebalik apa yang berlaku.

No comments:

Post a Comment